Wind!

6 oktober 2013 - Chumphon, Thailand

De laatste dagen op Ko Tao kwam de wind flnk opzetten als gevolg van de tropische storm die in China aan land kwam. Aangezien er jaarlijks 5 mensen op het eiland overlijden omdat ze een kokosnoot op hun kop krijgen leek het me op woensdag wel goed om af te taaien. Helaas waren er meer mensen die zo dachten en dus was de nachttrein volgeboekt. 3 minuten later was er toch nog plek op zondag. De tussenliggende dagen heb ik de kokosnootbomen een beetje gemeden.. Ik ben weer wezen freediven (voor fun, geen cursus) en heb mijn persoonlijk diepterecord zonder perslucht tot zoń 25 meter gekregen. Op en neer binnen een minuut..

Door de flinke wind werd de zee wat wilder en konden we niet naar de dichtsbijzijnde baai. Dus gingen we met zo' n 8 man in vol ornaat (wetsuit, finnen, snorkel, etc) door het dorp naar de 4x4 pick-up om aan de andere kant van de berg/eiland terecht te komen en daar met een boot naar een baai te komen. Dit ritje was een ongepland jungletocht met klimmen en dalilngen van zoń 60%. En wij zaten achterop, dus goed vasthouden was een must..O ja, en laaghangende takken ontwijken vergde de rest van de aandacht..

Er was op zaterdag twijfel of de veerboten wel zouden gaan ivm de ruwe zee, dus ik heb maar even wat zeeziektepillen gehaald bij de supermarkt. De boot naar Chumphon en de bus naar het treinstation gingen óp tijd!.. Op het treinstation werd met een grote glimlach verteld dat mijn trein 2 uur later dan de geplande 23.20uur zou vertrekken. Tsja, 1 van de 3 vervoersmiddelen moest toch zeker problemen geven of later komen. Ik was blij met mijn 2 uur vertraging, anderen hadden ruim 4 uur wachten te gaan. Na wat wachten en kletsen met een Duits stel (ik versta beter Duits dan ik dacht) kwam rond 2.45 uur de trein.

De Duitsers gingen al eerder met een andere trein. Ondanks het late uur heb ik me geen moment onveilig gevoeld door de aanwezigheid van de security en station masters en andere slapende mensen). De trein was iets slomer dan gepland dus ipv 9 uur deed deze trein 12 uur over de oversteek van Chumphon naar Bangkok. Ik heb een paar uur kunnen slapen in mijn slaapcabine tot ik om 11 uur toch echt verzocht werd om op een bank te gaan zitten.

Een beetje best wel moe ben ik daarna heerlijk in discussie gegaan met taxi-chaffeurs die me wilden oplichten en daarna in slaap gevallen in een hostel in de buurt van Khao San Road..

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jorieke:
    12 oktober 2013
    Ik denk dat je op zo'n moment wel blij bent dat je een hollander bent en dat bij ons alles op tijd gaat. Hoezo NS vertraging? Fijn dat je goed duits kunt verstaan, kom maar eens bij ons langs.

Liefs jorieke
  2. Astrid:
    14 oktober 2013
    Hey Anne,
    Leuk om je verhalen te lezen. Wat een belevenissen... tof, zeg!
    Hoe bevalt het reizen in je uppie? Enjoy!
    liefs, Astrid
  3. Anneke:
    14 oktober 2013
    Hey Anne
    Fijn weer wat over je te lezen!
    Goed van je om je biezen/rugzak te pakken en weg te gaan daar.
    Ben benieuwd naar je volgend avontuur!
    leafs Anneke.