De omgekeerde wereld..

18 oktober 2013 - Phuket, Thailand

Inhaalslag gemaakt met bijwerken van het blog; 3 nieuwe verhalen geupload, foto's volgen zo...

Na de stadse avonturen had ik heeel erg veel zin in wateravonturen en ben in Phuket beland. Maar ****, dit is de omgekeerde wereld. Zo veel ik van Chiang Mai genoten heb, zo'n  hekel heb ik aan Phuket. Grrr... Bereid je voor op een klaagzang. Het begon al lekker op het vliegveld; al die enorm irritante gasten die de hoofdprijs vragen voor een taxiritje, en van ze af kom je ook al niet. De mini-bussen reden niet naar Phuket Town, en op de bus moest ik even wachten. Nou ja, kan gebeuren, dan maar even wachten..

Eenmaal in de bus ging ie nog rijden ook! Woah!! Helaas was dat fijne gevoel na zoń 10-15 minuten verdwenen toen de motor wel herrie maakte maar niet vooruit kwam. Uh oh... Deja vu... Na zo' n 20 minuten gas geven en naar de motor kijken waren we nog een meter vooruit gekomen. Ik weet nog steeds niets van auto's, maar dit fenomeen kende ik.. Dat werd wachten op de volgende bus.. Helaas kreeg ik gelijk. Nou ja, die bus reeds wel, en bleef ook rijden tot het eindstation. Uiteraard waren er geen taxi's meer op het busstation, dus naar het hotel gelopen. WHoah; zwembad was al dicht!! grrr...

Zowel in Bangkok als in Chiang Mai had ik hostels geslapen, en ondanks mijn talent voor slapen heb ik er geen enkele nacht door kunnen slapen of echt lekker geslapen waardoor ik vond dat aangezien ik maar kort in Phuket-Stad zou verblijven ik mezelf zou verwennen met een eigen kamer en een bed met echt beddengoed.

Na de nodige misverstanden met het hotelpersoneel en ontbijt-met-vliegen was het tijd voor een stadswandeling. Dat was niet zo'n succes aangezien de kerels alleen maar probeerden om me winkels in te lokken of een taxi aan te bieden. De dames van een restaurantje dachten dat ik er stond om te staan ipv te eten. De vegetarische rijstschotel bevatte kip en garnalen en was flauw.. zucht..

Ik heb me nog even vermaakt in/bij het zwembad en een reservering gemaakt voor een resort op een naastgelegen bijna onbewoond eiland.. ( Hi, I'm Anna, I want to come tomorrow and stay 3 nights' .. ' Ok Anna, see you tomorrow!' ) Dat klinkt beter.. Ik had het zo gehad met dit oord. Ik begrijp eerlijk niet waarom mensen uit vrije wil langere tijd op Phuket blijven terwijl zulke mooie en fijne plekken op de wereld zijn..

1. Astrid:
    hey Anne,
    Heerlijk dat je zelf kunt bepalen waar je heen wilt en dus ook de vrijheid hebt om Phuket (snel) weer te verlaten... Hoop dat je het naar je zin hebt op het onbewoonde eilandje :-)
  2. Buuv Tiny:
    Lieve Anne,
    Wat jammer dat het in Phuket zo tegenviel. Maar gelullig ga je snel weer verder, nu dus naar een onbewoond eiland. Ben benieuwd hoe het je daar vergaat en ook wat houdt in dit geval "onbewoond "in.
    Ik kijk al uit naar je volgende verslag. ( hier gaat alles goed.)
    Liefs, Tiny.
  3. Jorieke:
    20 oktober 2013
    Jammer, klinkt vervelend. Hoop dat volgende bestemming beter is. Hoe lang blijf je nog? Veel plezier!
  4. Anneke:
    21 oktober 2013
    Ha die Anne
    Klinkt cool op een bijna onbewoond eilandje, meid geniet ervan dan ben je dat vervelende gauw weer vergeten.
    leafs Anneke