Bangkok

7 oktober 2013 - Bangkok, Thailand

Eenmaal weer wakker in Bangkok vroeg ik me af waarom ik me elke keer in een stad afvraag wat ik hier doe.. Ik ben niet zo'n stedenmens.. Maar goed, ik heb wat gewandeld, en me verbaasd over het Khao-San-uniform. Werkelijk elke 25-er loopt in zo'n uberlelijke wijde broek met druk motief plus een tanktop, en een stoffen schoudertas. Het is alsof het verplicht is. Een tas had ik gauw gevonden maar de rest van het uniform heb ik laten zitten. Een paar nieuwe hemdjes kon ik niet laten liggen. Later, op een markt had ik het er met een meisje over, dat ik die broeken zo afschuwelijk vind. Dat snapte ze niet, want 'alle backpackers dragen die'. Uhm ja.. Als iedereen het doet dan kan het dus niet lelijk zijn? Dusss... ik ben de discussie maar niet aangegaan..

Mijn plan werd om naar Chiang Mai te gaan, en van daaruit naar Laos. Vietnam durfde ik niet meer aan vanwege de stormen die daar heersen. (lees de nieuwsberichten maar voor de ravages in Da Nang). Helaas is de trein al weken uit de running, dus dat werd kiezen tussen bus en vliegtuig.. Vliegtuig dus.. Vliegen kost hier niet zo veel, en de bus zou er wel zo'n 12 uur over doen..

Maar eerst nog een dagje Bangkok. Ik besloot om net te doen alsof ik een zaterdag alleen thuis was in mijn nieuwe huis, volledig fictief dus.. Na het ontbijt op de hoek ben ik naar de bus gelopen om boodschappen te gaan doen. Die wandeling bestond uit ' loop naast de gracht tot het waterbusstation'. De wandeling voerde dwars door een soort puinbelt, achtertuinen, marktjes en over een keurige stoep met bloemen.. De waterbus ( boot, dus) bracht me naar het centrum. Even de weg vragen en zo ben ik boodschappen (batterijen, schrijfboekje, ect) gaan doen in een megawinkelcentrum tussen bijna alleen maar Thai.

In/Op een naastgelegen winkelcentrum is en grote IMac-bioscoop, waar wekenlang meerdere keren per dag maar 1 film draait. Tsja, ik was wel benieuwd naar de 3D-effecten, de film (Gravity, nooit van gehoord) was met Sandra Bullock en George Clooney (zal wel ok zijn dan) en zonder wifi/internet om eea te checken heb ik een kaartje gehaald. Grappig was dat na de reclames er een foto van de Thaise koning op beeld kwam en spontaan alle Thai gingen staan tijdens een soort volkslied.. De film was ok, en daarna met de taxi naar t hostel gegaan. Het was me te laat en te donker voor wandelingen en busboten..

Op naar Chiang Mai

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade