Paradise-hopping

7 november 2013 - Ko Lanta, Thailand

Na mijn teleurstelling en frustraties op Phuket ben ik naar een waar paradijs gegaan. De reis er naar toe in de lokale bus was gaaf, er liepen zelf apen langs de weg! De bootreis van ca 2 uur heb ik echt genoten. Prachtige blauwe zee, eilanden,, kliffen, echt fantastisch. Om het af te maken had ik een prachtig bungalowtje op een klein familie-resort. Hier (Ko Yao Yai) heb ik bijna een week gezeten en gewoon genoten van de uitzicht, de zee, strand en heerlijk eten. Plan om met een kayak over te steken naar een ander eiland om daar op een strand te liggen mislukte omdat mijn arm dat niet zo gaaf vond.

Hierna ben ik gaan strandhoppen; Railay, Tonsai, Ko Lanta, Kp Phi Phi, ao Nang, allemaal op hun eigen manier gaaf. Hoewel ik de gaafheid van de eerste 2 wat minder vond omdat ik niet zo'n zin had in familiestranden of een extreem hoog Bob-Marley-gehalte. In Tonsai is 80% overdag rotsklimmer, en ś nachts stoned... In al deze paradijsjes waren mooie stranden, warme zee en gelegenheid tot duiken. Verder nog wat boottripjes gemaakt en nog meer eilanden en zee gezien. Dat klinkt misschien saai, maar mij verveelt het nog steeds niet!

Maar het werd tijd mijn mijn belofte in te lossen en een Maleische kennis thuis op te zoeken, dus even geen stranden meer, maar op naar Penang!

1. Marjo:
    17 november 2013
    Super cool hoor! Geniet er nog even van!